• Veilig betalen met iDeal, Paypal, Klarna of creditcard

Brabantia geeft startsein bouw nieuw designcenter in Valkenswaard.

Valkenwaard, 21 mei 2021 - Vandaag is het startsein gegeven voor de bouw van het nieuwe designcenter van interieur designmerk Brabantia. CEO Tijn van Elderen onthulde samen met Frank van de Ven (Bouwbedrijf van de Ven), Marco Jungbeker (Kuijpers Projecten) en Ruud Mansveld (Mansveld Techniek) het bouwbord aan de Leenderweg in Valkenswaard.

Duurzaam Design
Het nieuwe hoofdkantoor van Brabantia zal met de grootste zorg voor circulariteit en duurzaamheid gebouwd worden. Het skelet van het gebouw wordt uit hout vervaardigd. Het dak wordt voorzien van een vegetatiedak en zonnepanelen. Rondom het pand komen veel bomen en het regenwater zal zoveel mogelijk worden opgevangen. Het interieur van het gebouw zal een warme en open sfeer ademen, waarin ontmoeting het centrale thema is. Informele werkplekken, koffiecorners en transparante puien in het pand gaan zorgen voor een optimale werkomgeving voor de medewerkers van Brabantia.

Ruim een eeuw kwaliteit en design
Brabantia startte in 1919 als Van Elderen & Co in Aalst met de productie van melkbussen, kannen, zeven en trechters. Gedurende de jaren is Brabantia uitgegroeid tot een wereldwijd interieurmerk, bekend om de slimme en stijlvolle huishoudelijke producten. De eerste pedaalemmers werden gemaakt in 1952. Een ander hoogtepunt was de introductie van de iconische Patrice-print in 1969, gevolgd door de beroemde kunststof kurkentrekker in 1985. Hedendaagse favorieten zijn de unieke Bo Touch Bin en de Linn Collectie. Producten die zo mooi zijn, dat ze de dagelijkse klusjes plezieriger maken.

Opening
De opening van het nieuwe designcenter staat gepland in het voorjaar van 2022.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Foto bijschrift bovenste foto. Van links naar rechts op de foto: Ruud Mansveld, Tijn van Elderen, Frank van de Ven en Marco Jungbeker.