• Veilig betalen met iDeal, Paypal, Klarna of creditcard

Brabantia en WeForest vieren de aanplant van 1 miljoen Brabantia-bomen

Brabantia en de internationale non-profitorganisatie WeForest, die zich wijdt aan de bevordering van de biodiversiteit door het aanplanten van bomen, hebben met de aanplant van de 1 miljoenste Brabantia-boom een ware mijlpaal bereikt. Dit heuglijke feit is bij Brabantia gevierd met een boomplantceremonie.

Brabantia doneert een boom voor elke verkochte droogmolen en elk verkocht droogrek, wereldwijd. Om het succes van Brabantia’s #LoveNature-campagne te onderstrepen, hebben de CEO van Brabantia, Tijn van Elderen, en de CEO van WeForest, Marie-Noelle Keijzer, bij de fabriek van Brabantia in Overpelt een speciale boom geplant.

Samen met consumenten en WeForest werkt Brabantia aan de bescherming en het herstel van het wereldwijde milieu. Als onderdeel van haar Love Nature-campagne trekt Brabantia al sinds 2015 met WeForest op. Nu, twee jaar later, zijn er 1 miljoen bomen aangeplant. En dat is wel een feestje waarde.

Tijn van Elderen: “We willen graag iedereen bedanken die ons geholpen heeft bij het planten van deze 1 miljoen bomen. Dit hadden we nooit alleen klaargespeeld. Daarom gaat onze dank uit naar WeForest, die dit mogelijk heeft gemaakt, en naar onze klanten, die onze droogmolens kozen om hun was op een natuurlijke wijze te laten drogen.

“Het zou geweldig zijn als we consumenten en bedrijven kunnen inspireren om mee te doen aan de bescherming van onze aarde, zodat we haar mooier achterlaten voor de volgende generatie. We willen ons partnerschap met WeForest voortzetten en toewerken naar ons volgende doel: 1,5 miljoen Brabantia-bomen!”

CEO Marie-Noelle Keijzer van WeForest: “We zijn dolenthousiast over het marketing-model dat Brabantia heeft ontwikkeld en het managementteam dat zich zo ongelooflijk inspant om hier een succes van te maken. Ze vormen een echte bron van inspiratie en we zouden het geweldig vinden als meer merken voor deze aanpak zouden kiezen.

“Door hun koopgedrag hebben consumenten direct invloed op het milieu. Een groeiend aantal consumenten kiest daarom liever voor merken die een bijdrage leveren aan het welzijn van onze aarde dan voor merken die dat niet doen. Als je favoriete merk nog geen bijdrage levert aan het welzijn van onze aarde en de mensheid, spreek het merk er dan op aan!”

Brabantia heeft zich opnieuw een doel gesteld. In het komende jaar wil het bedrijf het aantal van 1,5 miljoen bomen realiseren: een boom voor elke verkochte droogmolen en elk verkocht droogrek.

Dus, elke keer dat je je was puur natuur laat drogen, ben je goed voor je kleding, je portemonnee en moeder aarde. Dus waarom zou je dat niet doen?

En als je een Brabantia droogrek voor binnen of droogmolen voor buiten hebt gekocht, vergeet deze dan niet te registreren. Je wordt dan namelijk op de hoogte gehouden van jouw boom. Mooi toch?