Shopbeoordeling 4.6/5

• Gratis retourneren binnen 30 dagen
  • Gratis verzending vanaf €60,-
  • Levering aan huis of afhalen*
  • Veilig betalen met Bancontact, Paypal of creditcard

De volgende stap in recycling!

Brabantia introduceert StepUp Pedaalemmers 10, 16 en 25L.

Zet een nieuwe stap in recycling met de nieuwe Brabantia StepUp Pedaalemmers, gemaakt van gerecycled consumentenplastic. De 40 liter pedaalemmer kende je al, maar nu zijn deze duurzame bakken er ook in 10, 16 en 25 liter in Dark Grey, Jade Green en Light Grey. Gemaakt van 91% gerecycled afval, 99% recyclebaar en ontworpen voor het recyclen van afval. De StepUp Pedaalemmers hebben een handige labelhouder en passen overal. Een grote stap in het verbeteren van je recycling thuis. In de winkels vanaf september 2023, met 10 jaar garantie.

Love recycling
De StepUp Pedaalemmers, óók de nieuwe 10, 16 en 25 liter versies, zijn gemaakt voor recycling. Op meer dan één manier. Ze hebben bijvoorbeeld een click-on labelhouder en labels waarmee je makkelijk je persoonlijke recyclingprogramma opzet. Dankzij hun vriendelijke prijs en ruimtebesparende ontwerp kun je er bovendien een paar tegelijk neerzetten. En ook qua productie zijn ze behoorlijk groen: de StepUp Pedaalemmers zijn gemaakt van 91% plastic consumentenafval. Oh, en aan het einde van hun levensduur zijn ze voor 99% recyclebaar. Geen wonder dat de StepUp Pedaalemmer 40L in 2022 de Plastics Recycling Award won en alle StepUps Cradle to Cradle® gecertificeerd zijn op het Zilver-niveau.

Past overal
Ruimte nodig? Deze middelgrote tot kleine StepUp Pedaalemmers passen strak tegen de muur of in een hoek, dus je kunt in elke kamer afval scheiden. Zelfs het pedaal is gemaakt om uit je persoonlijke zone te blijven - het steekt niet uit. De StepUp Pedaalemmers zijn verkrijgbaar in Dark Grey, Jade Green en Light Grey. Dus zelfs hun kleur past perfect bij je interieur, of je nou wilt dat je afvalbakken eruit springen of juist niet opvallen.

Makkelijk
StepUp Pedaalemmers gaan open bij een lichte druk met je voet en sluiten zachtjes. Als je wilt, tenminste. Want als je het deksel met de hand openzet, blijft het open staan. Handig! Meer voordelen: alle StepUp Pedaalemmers hebben een grote greep aan de achterkant, zodat ze makkelijk te verplaatsen zijn. Uiteraard zijn er ook voor deze Brabantia afvalbakken PerfectFit Afvalzakken verkrijgbaar. Kies maat C voor de 10L afvalbak, maat D voor de 16L versie en maat J voor de 25L StepUp Pedaalemmer.

Brabantia StepUp Pedaalemmers 25, 16 en 10L zijn vanaf september 2023 verkrijgbaar in Dark Grey, Jade Green en Light Grey bij grotere bouwmarkten, huishoud-speciaalzaken en via de Brabantia website. Je krijgt er 10 jaar garantie en service op. Neem voor meer informatie contact op met onze verkoopafdeling of bezoek onze website www.brabantia.com

Aan de redactie:

BRABANTIA, DESIGNED FOR LIVING
Van een bescheiden begin in 1919 is Brabantia vandaag de dag uitgegroeid tot een internationaal, koninklijk designmerk dat bekend staat om zijn praktische en stijlvolle keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen Bij Brabantia geloven we dat het leven mooier, fijner en duurzamer kan. We zijn trots op de kleine dingen, ontwerpen producten met veel aandacht voor detail en de passie om het verschil te maken voor mens en planeet. Onze producten maken dagelijkse taken in huis een beetje makkelijker, en de kleine momenten van het leven nog specialer. En omdat ze stijlvol, kwalitatief en ontworpen zijn voor hergebruik, kun je ze zo lang gebruiken als je wilt – maar ze na die tijd zonder schuldgevoel wegdoen. Dat is nou ‘Designed for living’.

www.brabantia.com/press

B CORP
Brabantia maakt deel uit van de bijzondere gemeenschap van B Corps. B Corps, voluit Benefit for all Corporations, zijn bedrijven die bekend staan om hun positieve impact op mens en milieu. Het behalen van de B Corp certificering is een uitgebreid proces dat in ons geval bijna 2 jaar in beslag nam. Het omvat een compleet bedrijfsonderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen en kijkt naar de impact van een bedrijf op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. bcorporation.eu

CRADLE TO CRADLE GECERTIFICEERD®.
Duurzaamheid zit in onze natuur en in onze producten. Daarom zijn veel van onze producten Cradle to Cradle gecertificeerd® op Brons- of Zilver-niveau. Ze voldoen aan strenge eisen voor (her)gebruik van materialen, hernieuwbare energie, waterbeheer en sociale rechtvaardigheid. Het Cradle to Cradle Certificaat (Cradle to Cradle Certified®) is een internationaal certificaat voor grondstoffen en producten die volledig hergebruikt kunnen worden op een manier die hun waarde behoudt of zelfs verhoogt. Er zijn vijf certificeringsniveaus die producten kunnen behalen: basis, brons, zilver, goud en platina. Om gecertificeerd te worden, moeten producten aan strenge eisen voldoen. Die worden om de twee jaar herzien, waardoor we worden gestimuleerd om onze scores te blijven verbeteren.

Lees meer bij www.c2ccertified.org