• Veilig betalen met Bancontact, Paypal of creditcard
Er is een fout opgetreden bij het genereren van deze content.

Voor een mooiere wereld

Brabantia sponsort The Hunger Project

Als familiebedrijf voelt Brabantia zich extra betrokken bij vorige en toekomstige generaties. Vanaf het begin in 1919 heeft het designmerk geloofd in goede producten maken en goede dingen doen. Het bedrijf wil de wereld mooier maken en dat leidt nu tot een samenwerking met The Hunger Project.

Verwante zielen
Brabantia wil de wereld mooier maken voor de mensen die erin wonen. Door het maken van mooie producten die dagelijkse klusjes leuker maken. Maar ook door het consequent kiezen voor duurzaamheid. En door het steunen van mensen en organisaties die het verschil maken. Zoals WeForest, The Ocean Cleanup, Plastic Whale en nu The Hunger Project. Deze non-profit organisatie wil in 2030 blijvend een einde hebben gemaakt aan de honger in de wereld. Dit doel wordt behaald door het trainen van en investeren in mensen op het platteland in Afrika, Zuid-Azie en Latijns-Amerika. In 16.000 gemeenschappen ontwikkelen mensen een gezamenlijke visie en formuleren ze de stappen die ze gaan nemen om dat doel te bereiken.

Een voorraadbus = een training
Brabantia is trotse sponsor van The Hunger Project. De samenwerking begint met de introductie van de 1,3 liter karafvormige voorraadbussen en twee glazen voorraadbussen van 1 liter – allemaal met maatbeker. Voor elke verkochte voorraadbus betaalt Brabantia de training van een plattelandsbewoner via The Hunger Project. De voorraadbussen helpen zelf ook mee tegen voedselverspilling: ze houden voedsel langer vers en vertellen precies hoeveel je klaar moet maken.

‘We willen deel zijn van de oplossing, niet van het probleem’, zegt CEO van Brabantia Tijn van Elderen. ‘Dat betekent gebruik maken van de nieuwste  technieken en inzichten. En heel hard nadenken over de keuzes die we maken en de impact daarvan op mensen, de planeet en ons bedrijf. We planten bomen, helpen de oceaan schoonmaken en honger te stoppen. En we willen binnen één generatie 100% recycleerbaar zijn als bedrijf. We moeten wel, want we willen een mooie wereld nalaten aan onze kinderen en hun kinderen.’

Brabantia voorraadbussen met maatbeker zijn verkrijgbaar vanaf juli 2017.

Noot voor de redactie:

THE HUNGER PROJECT
The Hunger Project gelooft dat mensen die honger lijden niet het probleem zijn – ze zijn de oplossing. “We zien geen miljard monden om te voeden, we zien een miljard mensen die veerkrachtig en ondernemend zijn. Ons werk is dus het ontsluiten van hun kracht, creativiteit en leiderschap, zodat ze zelf een einde kunnen maken aan de honger. Dat is wat we doen.” The Hunger Project werkt aan het doorbreken van de cirkel van armoede in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

www.thp.org